Pandor, Chengdu, Tempel och mys.


Sista kvällen i Yangshuo, West Street.



Jag kör på den snygga looken med strumpor i ballerinaskor. Det var faktiskt skitkallt!



Hannes med den snygga backpackingsryggsäcken på tågstationen i Guilin. Som han har förövrigt har haft lite sura miner med.


Jag gjorde avancerad frisyr på mig själv. Hannes tyckte att jag var gryyyym.









RÖD PANDA! (Nu kom vi till Chengdu)


BABYPANDA fast i en kartong.




En hög med tre pandor

Chengdu, en fin stad.


Vi hamnade på ett teknikmuseum där de hade massa roliga knappar och maskiner som man fick röra på. Det enda dumma var att de flesta attraktionerna var avstängda när vi var där.. Men det blir vad man gör det till! Därför hade vi ändå kul!


Tempelområde i Chengu med fina skrifter.




Mysmunkar.


Kineser låser fast röda kärleksband med hänglåd med kärleksparets namn på och låser fast dem. Ungefär som den där bron i paris, du vet vilken jag menar Specko.


Tempelområdet var vid det Tibetanska området i Chengdu där man fick se tibetanska kvinnor i långa kjolar och fina smycken, munkar i färgglada kläder överallt och massa affärer med tibetanska prylar. Där köpte vi böneflaggor (som känns lite läskigt att bära omkring på då vi trots allt är i Kina) och en tibetansk kvinna log och pekade på mitt armband med massa buddistiska bönegrejer (och brevid det armbandet har jag ett armband med ett peacemärke på) på och jag blev faktiskt glad och gick runt och visade mina armband lite extra i de kvarteren. Haha, oj vad dåligt skrivet av mig.
Vackert.


Åh vad fint!

Nu är vi på rummet i Chengdu. Sedan igår har jag haft ovanligt ont i magen så idag blir det nog inte mycket rörelse för mig.. Tur att vi har vännerserien och massa filmer, plus att vi kan hyra filmer nere i receptionen. Annars har vi gått runt mycket, provat metron som är ganska seg, kollat shoppinggatan, ätit GONGPAO!!! som är asgod, kollat pandor såklart! och massa annat.

Den 8:e mars drar vi härifrån på ett nattåg till Xian där vi har bokat rum för 3 nätter (det kanske bli en natt extra beroende på om det finns platser på tåget till Shanghai), sedan nattåg till Shanghai där vi planerar minst 4 nätter och sedan blir det nattåg till PEKING, vår slutdestination på resan. Där stannar vi en vecka innan Tina och Börje kommer och värmer upp staden.

So long suckers (jag var bara tvungen att skriva det, vet inte vilken film de säger det i...)

PUSS! A


Kommentarer
Postat av: Tina

Tänk att äntligen få se lite pandor, som jag har väntat!

Vi hade en härlig dag i Göteborg, italiensk brunch och bio tillsammans med J och J.

Há det bra, så ses vi snart - kram ma tina

2011-03-06 @ 20:20:49
Postat av: Julia

Åh pandor! Jag är lite avundsjuk faktiskt:) Och bebispandan i kartongen är ju underbar! Och vet du vad? Jag har gjort min första dag på Starbucks idag och det gick superduperbra! Är helt hög på socker och kaffe bara så jag är ganska redigt darrig i benen nu. Men jag fick tom göra kaffe till kunder haha! Är jättenöjd :)



Hoppas ni får det toppen i Xian! Puss!

2011-03-08 @ 00:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0