Tjenare på er!

Hej på er där hemma i den fjällhöga norden! Just nu befinner vi oss i Vietnams största stad; Saigon! Woho!

I morse vaknade jag, alldeles för tidigt, av någon slags sjuk tupp som tjöt över hela staden. Staden Rach Gia. Tuppen galande nådde till och med till fjärde våningen där vi så oskyldigt sov. Efter öronproppar och omsomningar ringde klockan tills slut, och det var dags för avfärd. En lite minibuss hämtade upp oss, förde oss mot busscentralen och där hoppade vi på den stora bussen mot Saigon, eller Ho Chi Minh City. Väl inne i bussen visade bussvärden oss stolt hur man kunde luta bak sätena. Wow. Den sämsta uppfinningen i asiens historia, för oss västerlänningar i alla fall. I vanliga fall är utrymmet fram till nästa stol inte överdrivet. Har man då oturen att det sätter sig någon framför en (vanligt) och att just denna person vill luta sig HELT tillbaka (ännu vanligare) så är det kört. Kvinnan framför mig idag började luta stolen försiktigt, hon kände hur det tog emot bakom (mina ben) men insåg att stolen gick att luta mer, varpå hon hoppade mot sätet tills jag satt uppkrupen i mitt säte och hon kunde luta sig.
Fint.

Hur som helst så befinner vi oss på ett jätte fint ställe i Saigon. Vi hyr ett litet rum av en jätte snäll familj med 4-5 barn. Har inte riktigt fått koll än. På nedervåningen, i det 10kvm stora vardagsrummet, finns luddiga soffor och disney chanel, en dator och en dvdspelare. I vårt rum har vi luddiga stolar, skumgummipusselbitar som täcker byrån och självlysnande stjärnor i taket! Här är det gött!

Nu ska vi se på film i vår lilla lya.

Hej hå stå på tå!
Hannes

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hej Amanda! Fick adressen till din/er blogg av min mormor. Du var tydligen min syssling! Härlig resa ni gör. Kram

2011-01-30 @ 21:16:23
URL: http://ellenlifestyle.devote.se
Postat av: K

http://www.leblogdebetty.com/2011/01/28/bread-butter-berlin-2011/



hannes jag tänkte på dig när jag såg skorna!!

saknar er

KRAM på er!

2011-01-31 @ 12:32:14
URL: http://klaralinnean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0