Bilder!


Såhär långt blev Hannes skägg innan han var tvungen att raka av det.. Skägget blev så poräst typ, haha.




Vi hamnade på en UUUNDERBAR partybåt i Sihanoukville.




På båten fanns den fina hunden Lucy som hade svårt att gå ned för den branta trappan.



WIIIIIIHHHIIIIIIEEE! jag älskar att hoppa från höga höjder!


Mumsigt vatten huh?


Shake! Hannanes var också med på resan!


Detta är uttryck för "ge mig limejuice!!" sm jag förövrigt är hetl besatt av.



Vi hittade lite roliga tjommar. En var svensk, en var ryss som var tillsammans med den svenske och en var tysk som pratade svenska. Alla dessa tre bodde dessutom i Sverige, Göööteborg. Gubben till höger var dansk, fyllde år och var inte så intressant, men han bjöd laget runt. Tackar för det!


Här har vi ryssen och tysken.


De blev riktiga bundisare de där två, haha.


Ja ni, I Sihanoukville började vi läsa på om Kina. Hannes slappar med den tjocka boken på stranden.

Jag läser om vårt nästa land ; VIETNAM! där vi är just nu!


Hannes har kanske ätit halva tallriken av sitt "Fried Rice", snacka om stot portion! Vi gillar det för att det kostade bara runt 10 kronor per person.


HÄFTIGT! Nu har vi lämnat Sihanoukville för att sova några nätter i Kampot. Här tod vi endagstur med trekking upp och ner för regnskogen, som var helt otrolig, samt besökte "Bokor Hill Station" som är en ödelagd stad högt uppe i bergen.


Bokor Hill Station i svartvitt. Läskigt.



Smarrig Curry blev vi bjudna på på trappan upp till Bokor Palace Hotel. Hannes tyckte om det. Och vi snodde massa baguetter och stoppade i fickorna om vi skulle bli hungriga.

Jag tyckte också om den även om det inte riktigt syns. Förresten var det väldigt kallt uppe på berget. Vi gick i långbyxor, tröja, tjocktröja, gympaskor och jag hade sjal. Vi förbereder oss för kina ;)


Mycket fin utsikt.



Sedan satte vi oss på en liten flakbil och drog nedåt. Här gäller det att hålla i sig.



Sedan hamnade vi i en båt på floden i Kampot. Detta var något av det vackraste jag har sett. Det kommer bilder på solnedgången så vänta bara..


Fint va? Jag tycker att det är underbart. Åh, verkligen underbart.



Kambodja är franmåt i utveckling på vissa ställen. Här är det sophämtning och soptunnorna är inget annat än gamla däck. FInurligt va?


VIETNAM-nam-nam? Nja, dumplingen var inte så supergod..


Gissa vad vi hittade på gatan?


ANKHUVUD! (ttill höger) jag vet inte om man ser det men tungan är alldeles spänd i munnen. Scary! Vi åt kycklingfiléen son ligger längst upp på fatet och det var gott och billigt.



Nu blev det mycket matbilder men det här var det första Hannes åt på Phu Quoc. Riktig kyckling som bara var hackad som den är med ben och allt. Smakade rätt okej tror jag.



Phu Quoc och sand, sand, sand! Underbart!


Hannes tycker att jag ser knäpp ut och han skrattar åt mig. Sedan ser kanadensarna som bor på samma ställe som oss och det börjar också skratta. Hm, undra varför?


Den fina Long Beach. En låååång sträcka med sand och superklart vatten.



Jag klagar absolut inte. THIS IS LIFE!


Hannes är också ganska nöjd med livet just nu.


Solnedgång, en öl och en hannes bervid sig så är man lycklig.



Vi skippade lunch och åt massa minibananer, nu har vi lite huvudvärk dock men bananerna var supergoda och det blev en väldigt billig lunch.



Och vi hittade valpar! Det här med att inte klappa hundar i Asien funkar inte.. DE ÄR SÅ FINA!
Denna bilden får avsluta inlägget för idag. Denna bilden var till och med tagen för bara några timmar sen.


Vi har det asgött och imorgon ska vi nog försöka få tag i en moped och en karta och köra runt lite på ön, kanske besöka fisksåsfabriken, pepparfälten och vingården..

PUSS!
A och H



Kommentarer
Postat av: Julia

Hur får ni mellanrum mellan styckena!? Jag hatar blogg.se!

2011-01-24 @ 04:41:08
URL: http://fransochjulia.blogg.se/
Postat av: Daddy Cool

Häftiga, fina och vackra foton och roliga kommentarer!

Det syns verkligen att ni har det bra. KUL!

Här hemma kan man börja ana våren. Igår var det plusgrader, sol och fågelsång! Vi får njuta av det istället. Ha det bra!

2011-01-24 @ 13:39:31
Postat av: K

NICE!!

Jag är avis, speciellt på Hannes Panda tröja!

PUSS Korvar

2011-01-24 @ 23:12:25
URL: http://klaralinnean.blogg.se/
Postat av: Amanda, ägare av bloggen

Klara! Tröjan är ett kap som jag gjorde från Sportshopen i Tanumstrand. Man kan hitta allt där :) (haha, vadå reklam för ens arbetsplats..)

2011-01-25 @ 10:19:26
Postat av: Tina

Hej!



Såååååå härligt ni ser ut att ha det. Det blir en kul blandning med beskrivningarna av era buss- och missade färjerapporter. Är vattnet lika skönt som det ser ut? Och smakar frukten verkligen lika gott som den ser ut? .....jag hoppas verkligen det! Fortsätt ha det bra så ses vi om 2 månader, precis idag!

2011-01-25 @ 20:54:59
Postat av: Bubbe

Kycklingen på bilden som ni åt, ser man ju tydligt är en råtta!!!

2011-01-27 @ 10:18:36
Postat av: caroline

amanda! vi var ju i vietnam i november, var då även på phu quoc. Ser att ni hamnade på samma hotell som vi bodde på! lite kul ändå, hoppas resten av resan blir bra! :)

2011-02-01 @ 21:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0