Äventyr i bussen till phnom penh.

Jag tar det kort för annars blir jag irriterad.

Vi träffade en amerikan på hostelet som skulle samma buss som oss. 50 år, jobbade för kyrkan, extremistkristen och allmönt dum i huvudet. Vi startade diskussion i bussen. Han förnekar växthuseffekten och globaluppvärmning med argumenten att han har rest runt i asien i massa år och inte sett havsniån höjas. Hans ursäkt till att inte bry sig om miljön var att det fixar JESUS. Sedan kom vi in på religioner. Självklart var idioten emot islam, och säger att muslimernas har som mål att ta över hela världen med våld och vapen. Muslimer var alltså enligt honom onda männsikor men det är viktigt att komma ihåg att han ber för de stackars krakarna varje dag och välkomnar muslimer som vill konvertera till kristendom. (Hör ni vilken idiot han är?) När vi försökte förklara att det finns nackdelar och fördelar med alla religioner, och då också kristendom, höll han inte med. Kristendom är bra, islam är dåligt. Vid detta skedet började jag och hannes verkligen visa våra känslor, vilket var aggression. Och jag var inte rädd för att säga att jag tyckte att han har helt fel och är insnöad och allmänt dum i huvudet. Vi kom in på krigen och då bröt helvetet loss. Jag behöver nog inte säga mer än så. Vi försökte förklara att man måste vara öppen och välkomna alla till sitt land och inte döma alla efter några idioter (T.ex inte döma alla kristna och amerikaner efter denna dumma gubben). Han hade inget emot kriget och ville inte hålla med om att civila dör i kriget. Enligt han gjorde USA bara bra saker och han ångrade inget som hans land har gjort. Han sa att om en kristen dödar en hindu, så dödar en hindu 10 kristna som hämnd. Men om en hindu dödar en kristen så dödar inte en kristen någon hindu som hämnd.

Bland det sista han sa till mig var "If I wasn't a christian, I would kill you".
Stupid, stupid little boy... (Tack och lov att man är född i sverige med förnuftiga åsikter! Tack mammo och daddo!!)

Imorgon blir det mer om phnom penh, bilder från siem reap och något mer kanske..

Kommentarer
Postat av: julia

hahahaha!! jag kan se det framför mig! lika roligt varje gång :D

2011-01-11 @ 18:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0