Sista dagen i Chiang Mai

Idag är alltså sista dagen i Chiang Mai, och den började med den stärsta frukost jag någonsin ätit, tror jag. För er som är omåttligt intresserade är jag mer än glad att delge en lista med diverse inhemska och exotiska läckerheter.

Hannes frukost:
1. Kaffe
2. Fruktjuice
3. Stekt bacon (beicnnnn)
4. 2 Stekta ägg
5. 2 Rostade mackor med marmelad
6. 1 3-lagersmacka med ägg, sallad, majonäs, gurka, tomat m.m
7. Youghurt med müsli, papaya, vattenmelon, ananas och russin.

Inte helt fel. Tanken var att vi skulle äta en rejäl frukost så att vi klarar oss under tågfärden till Bangkok, men jag har nu insett att vi antagligen gjort ett ganska stort misstag. Frukosten var för nästan 2 timmar sen och jag är fortfarande något fruktansvärt mätt. Problemet? Tåget går klockan halv 5, om 3 och en halv timme. Det är då vi behöver ha ätit mycket. Som det ser ut nu kommer vi med lite tur kunna klämma i oss en halv pad thai - forhoppningsvis. Och då kommer vi bli hungriga under kvällen, när vi är fast på tåget. Hmm, jag får komma på en ny plan. Men jag tror lösningen heter stor matsäck och massa godis och kakor.

En ganska lång utläggning om något, för vissa, ganska ointressant, men när allt kommer omkring är mat ändå ganska viktigt. Och oftast väldigt gott. Det är väl mest någon gång i mellanåt som det inte är så gott, men då är det oftast billigt, så det spelar ändå ingen roll. Och man måste ju inte gå tillbaka till samma ställe igen. Om man inte verkligen tror att de kan laga bättre mat, vilket jag inte riktigt förstår varför man skulle göra, eftersom man borde tagit det första smakbeskedet som en varning att hålla sig bort. Oj. Jaja. Vi åt till exempel inte så gott på vårt favoritfrukostställe, när vi skulle testa om deras luncher höll samma klass som frukostarna, men det gjorde den inte. Vi blev lite besvikna, men det var inte så farligt. Egentligen borde vi ju inte gått dit mer, om jag ska följa min egen idé om dåliga restauranger, med det gjorde vi. Det är nog för att de är så trevliga. Och har väldigt god frukost. Och det är deras fel att jag nu är så mätt.

En liten utläggning om mat.

Imorgon blir det i alla fall en till dag i Bangkok, som vi nu har börjat hitta riktigt bra i. Jag tror vi kommer spendera ett visst antal timmar på Forever 21. Riktigt kul affär det där. Nja. Hoppas det finns något gott att äta i närheten, undertiden Amanda shoppar.

Hej hopp på er!
/ Hannes

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vad vi läsare kan utlista från föregående blogginlägg skulle möjligtvis kunna vara att Hannes gillar mat??

2010-12-21 @ 20:00:10
Postat av: sandra och karin

vi forstar dig amanda. vi spenderade ett antal timmar pa forever 21 i Kuala Lumpur. hoppas att ni far det bra pa koh samet! kramar

2010-12-22 @ 12:05:21
URL: http://rambling.blogg.se/
Postat av: Daddy Cool

Bäjkn är jättegott!

2010-12-22 @ 20:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0